Sista måndagen i år

Då var det snart dax att "skåla in det nya året". Jag kommer att skåla i alkoholfri jordgubbscider på jobbet. Känns sådär... Jag är ju inställd på att jobba så att det är väl ok, men det hade definitivt kännts bättre ifall jag hade vetat att jag fått fortsätta på oropeden, nu vet jag ju inte alls vad jag gör efter den 11:e januari.

Det är ju väldigt "lustigt", landstinget skall dra ned vårdplatser och vi får bara in fler patienter. HUR går det ihop??? Dvs mindre peronal (det är ju det som de vil spara ner på: sossarna!!!) och mer patienter= Mer jobb på färre skallar.

Idag hade vi 6 överbeläggningar. Gissa om det är "God vård" att ligga överallt på avdelningen och inte en ****dj-vl har tid med en. fantastiskt hur vi har det i vårt sosse-ägda landsting. Vanliga människor borde komma och se hur det kan vara och vad det är vi gör då vi går till vallokalerna och röstar på sossarna som vanligt. Dom drar ner och drar ner och ingen (typ) klagar. Det är för dj****** De som varje år är missnöjda röstar på dom i alla fall...Hallå!!! Vakna!!!

Det är även kanontrevligt att efter varje arbetspass tänka...Har jag nu gjort allt som jag borde? Har jag SETT alla patienter? Har jag uppmäksammat allt som ligger på mitt ansvar?
På sista frågan: Är jag nöjd över det jag presterat idag??? NEJ är svaret.
Jag gillar mitt jobb, men det är ju kaos varje dag. Tänk om man fick vara nöjd och glad då man går hem... Minns inte sist de inträffade. Tyvärr.

Nåja. Jag kan ju inte lösa det nu, men DET SUGER.

Träffade en tjej som jag jobbade med för ett par somrar sen: Hon längtade tillbaka till då, sammanhållningen mellan oss vikarier och att vi hade skoj ihop: Hon sa" Det var ju typ som i scrubs..."    Och Jo det var kul. Stressigt men kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0