Jobbigt på jobbet

I måndags då jag skule och jobba känndes det verkligen trevligt. Jag var glad och inspirationen fanns där. Då jag kom hem; typ 1,5 timme efter jag slutat var jag sååå trött. Vi hade fullt med patienter 4 över fullt, så ni kan ju gissa vart dom låg utspridda: badrummet korridoren och i dagrummet. Kvällen var fylld av hämta på akuten, hämta på IVA, hämta på uppvaket. Blod, dropp, injektioner, mediciner, dementa skrikiga och oroliga patienter: Dessutom hade många ont och var immobiliserade så att vi behövdes vid varje toabesök...
Det är en fin vård vi bedriver...Man är blöt i svett då man går hem...Har alla fått sin medicin, kollade jag blodtrycket på den ny-opade patienten??? Stackars hon som skulle ta över i kaoset.
Tur att gårkvällen var bättre, annars hade jag börjat gråta.
Tragiskt att jag egentligen trivs med mitt jobb som sjuksköterska, men allt tjafs tar ju över glädjen jämt. Då kan man ju undra varför man inte byter jobb nu innan man blir fast i skiten...

Nu har jag spytt galla klart över mitt jobb (för denna gång).

Lillebror har börjat intressera sig för att gå!!! Han har gått över hela köket nu. Det är kul att se hans framsteg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0