Torsdag lite av varje

Nu har våra skåningar kommit tilbaka till skåne-land. Det känns tomt, det ekar nästan här hemma... På gott och ont. Lillan pratar om sin "bästa vän Isabelle" och att hon ska snart komma och hälsa på henne igen. (Det kan ju dock dröja)

Ska till Susanne idag på Me&I, har ju aldrig vart på det förr, ska bli spännande.

Ortopeden är sig likt; mer eller mindra kaos, vi ska spara pengar, vi ska jobba mer på färre personer, många patienter, jag ska som vanligt vara "spindeln i nätet" och fixa ALLT ...På något vis........ Nja kul att komma tillbaka till "verkligheten" och framför allt:Lönen.

Min vän Sandra har upplevt nog det värsta man kan vara med om som mamma: Att tro att ens barn dör... Ja hennes lilla 10-månaders tjej skrämde upp dom rejält. Hon slutade att andas under en feber-kramp, var livlös och okontaktbar. Gräsligt!

...Det fick mig att tänka på en sak som jag funderat på länge, man har ju många i bekantskapen som har barn. Röda korset anordnar "1:a hjälpen för barn-kurser" för föräldrar. Det vore nog något!!! Man behöver ständigt att uppdatera sina kunskaper och man kan aldrig få för mycket av den sortens kunskap. Är nån intresserad??? Om jag minns rätt kan man ha 2 kvällar eller 1 heldag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0