GI

Hallojsan. Nu har jag och Daniel påbörjat ett nytt liv (igen). Vi ska försöka oss på att äta nyttigare och att röra oss mer. GI känns väldigt sunt och bra.
Frukosten bestod av omelett, är det nått vi har så är det ägg, så det kan vi äta hur mycket som hellst av.
Jag hoppas att vi har tålamod och ork att fortsätta med detta ett tag och inte slarva. Vi är ganska mycket för det där med godis, men vi har blivit som två "blobbor" så nu får det vara nog.

Jag har jobbat i helgen, det var ganska lugnt men man blir ändå väldigt trött av att vara på nya ställen, med ny personal. Hur man än vänder och vrider på det så är det alltid människrona som man jobbar med som avgör om man trivs eller inte. Det är ganska annorlunda att jobba på ortopeden motför på medicin, men man får improvisera, bägge har för och nackdelar. Just nu känns det bara som att jag vill tillbaka "hem" till ortopeden och tryggheten. Tidigare har det kännts som att jag har varit ganska ny på ortopeden och jag kanske är en medicin-syrra, men nu känns det som att det är ju ortopedin som jag faktiskt kan nåt om och att jag nog är mer av en kirurg-syrra. Man blir ju helt snurrig av att inte ha någon arbetsplats.

Kanske ska ta och söka nå fler jobb, SOS-alarm söker sjuksköterskor, men vad gör dom där??? Pratar i telefon? Kan det va kul? Nä jag vet inte.

Vad ska man bli då man blir stor? Förslag mottages tacksamt...



Kommentarer
Postat av: Jenny

Pssst, barnmorska.. kan inte tänkte mig nån mer lämpad!

2009-01-27 @ 12:23:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0