Måndag

Igår hade vi packat in barnen och skötväskan i bilen får att åka på NIMBYS med Jenny och familj och Sandra med familj. Det som skulle bli så mysigt och skit-kul för barnen. Jag och Jenny hade tänkt överraska Sandra med en liten "familje-trip" på 30-års dagen (nästan). Men vid kåge på E-4an så kräks Olivia i bilen. Det var bara att ringa ett samtal och vända om. Hon hann med ytterligare en kräkning innan vi var hemma. Sen var allting bara bra. Daniel skurade bilen (och den andra bilen hanns också med) jag tvättade overall och bil-stols-klädsel. Så  vart det med den dagen, typiskt...
Men idag är hon pigg och (än) har ingen annan behövt spy (ta i trä.)

Jossi har börjat gå över datumet och jag väntar med spänning på ett SMS eller samtal, jag drömde inatt att dom hade fått en liten bäbis. Så spännande.

Ni som läser kan ju börja ladda för flera trevligheter på lilla hjärtat i vår: Det ska troligen bli nån tjej-kväll!!! Sen klädbytardag och även vårmarknad. Så börja kolla hemma om kläder/leksaker /även vuxenkläder tror jag. Kul!

På onsdag gör jag mitt första RIKTIGA arbetspass på Kir 3. Jag är jättenervös (och lite rädd) Hoppas att det är hanska lugnt och att inga konstiga och obehagliga saker inträffar. Jag är faktiskt riktigt nervös. Hjärtat slår fortare bara jag tänker på det.
Jag ser framför mig en patient med V-sond, CVK, PC-EDA, sår-drän, actrapid-dropp och KAD som har ont, mår illa och att slangarna inte fungerar som dom ska och att dom jag jobbar med har för fullt upp så att de inte kan hjälpa mig... Hjälp. Hoppas att jag fixar detta. Nä nu ska jag tänka på nått trevligt! Dricka min kopp med kaffe och njuta av att jag inte ska iväg förrän på onsdag kväll...

Kommentarer
Postat av: johanna

Det kommer att ga bra for dig Tessan. Forsok att inte oroa dig, aven om jag vet att det kan vara svart...



jag o Nati ar hemma o myser idag, ar lite radd att han haller pa att bli sjuk. Vore ju typiskt om han ska fa o.inflammation. Vet inte hur vi gor med barnvakt da...naja, den dagen, den sorgen.



Skot om dig gumman.

2009-03-23 @ 12:33:35
Postat av: Jenny

Så skönt att hon inte fick nån hemsk vinterkräksjuka eller så. Vi saknade er verkligen!



Det där låter ju skitspännande juh! Inte för att jag ens fattar vad hälften betyder :-D

Tror du kommer fixa det där galant!

Lycka till!

2009-03-24 @ 20:35:39
Postat av: Sara

Hej.

Vilken otur..- hoppas inte nån annan av er blev sjuk också!

Förstår att det känns pirrigt med jobbet men är helt säker att du fixar´t!! Hoppas att du kommer att trivas men att du får jobb på närmare håll sen!

kram

2009-03-26 @ 22:57:33
Postat av: Sandran

Nu dödförklarar jag bloggen. (men det finns fortfarande ett litet hopp om återupplivning... eller?) Kram på er och lite särskilt på Ludvig eftersom han fyller två idag!

2009-09-11 @ 23:41:01
URL: http://sambra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0